Kde a s kým můžete tuto situaci řešit ?
Kde nás najdete
Litoměřice, Mírové náměstí 17/9, 1. patro, kancelář č. 208
Litoměřice, Mírové náměstí 18/10, přízemí (vchod z podloubí)
Úřední hodiny
pondělí , středa 8,00 – 17,00 hodin,
úterý, čtvrtek 8,00 – 15,00 hodin
pátek - pro veřejnost zavřeno, v naléhavých případech po telefonické domluvě
Vedoucí
Ivana Aksenowá, DiS., kancelář č. 208, tel. 416 916 128, 605 224 118, ivana.aksenowa@litomerice.cz
Pracovníci
Ivana Aksenowá, DiS., tel. 416 916 128, ivana.aksenowa@litomerice.cz
Jaké doklady a informace musím přinést ?
Pro jednání je nutné předložit doklad totožnosti a doklad o přiznané dávce důchodového pojištění.
Formuláře
Podání o ustanovení zvláštního příjemce důchodu je pro klienta k dispozici na úřadu.
Jaké jsou poplatky, jak je lze uhradit ?
Služba je vykonávaná bez poplatků.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení ?
Lhůta 30 dnů pro MÚ a až 60 dnů pro ČSSZ – platí lhůty dle zákona 500/2004 Sb. Správní řád v platném znění.
Další informace
Poskytování odborného sociálního poradenství a sociální pomoci na oddělení sociálních služeb osobám, které potřebují řešit nepříznivou sociální situaci.
Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění. Příjemce dávek důchodového pojištění, důchodu invalidního, starobního, sirotčího, není schopen si dávku přebírat nebo s ní hospodařit, ale nemá soudem určeného opatrovníka. Podnětem k zahájení řízení správním orgánem je požadavek příjemce dávek nebo požadavek osoby, která chce funkci zvláštního příjemce dávek vykonávat. Pokud není příjemce dávky schopen ze zdravotních důvodů v řízení vystupovat, určí mu správní orgán opatrovníka pro správní řízení, který bude hájit jeho zájmy. Sociální pracovnice na základě vzneseného požadavku na správní orgán provede sociální šetření u příjemce dávky, na základě kterého Městský úřad Litoměřice zahájí řízení z moci úřední. Při splnění všech zákonných podmínek je výsledkem vydání rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce důchodu. Pravomocné rozhodnutí je předáno České správě sociálního zabezpečení, která provede změnu v osobě přebírající dávku důchodového pojištění. Pokud ze zdravotních důvodů není možné vést jednání na Městském úřadu, lze domluvit jednání telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu a jednání lze vést v domácím prostředí nebo ve zdravotnickém zařízení. Pro jednání s referentkou je nutné předložit doklad totožnosti a doklad o přiznané dávce důchodového pojištění.
Na základě § 10 odst. 2 uvedeného zákona 582/1991 Sb. je obecní úřad, který rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce vydal, povinen dohlížet, jak jím ustanovený zvláštní příjemce plní povinnosti dané § 118 odst. 4 tj. používá dávku pouze ve prospěch oprávněného a osob, které je oprávněný povinen vyživovat. Pokud požádá obecní úřad zvláštního příjemce, kterého ustanovil, o podání písemného vyúčtování dávky, je povinen tak učinit ve lhůtě do 1 měsíce.
Za správnost údajů zodpovídá
Ivana Aksenowá, DiS., kancelář č. 208, tel. 416 916 128, 605 224 118, ivana.aksenowa@litomerice.cz
Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost
29.9.2022